Dieta Grub Street a lui Shenarri Freeman

Shenarri Freeman de Cadence.
Ilustrație: Maanvi Kapur

În martie trecut, bucătarul Shenarri Freeman era în plină deschidere a primului ei restaurant, Cadenţăcu grupul de restaurante al lui Ravi DeRossi, Overthrow Hospitality. De la bibanul ei din East Village, ea a servit versiuni veganizate ale mâncării sufletești în care a crescut în Virginia, cum ar fi lasagna prăjită din sud și nisip afumat cu ciuperci stridii prăjite. Restaurantul s-a dovedit a fi un mare succes, iar gătitul ei a aterizat locuri Cadence la sfârșitul anului liste din New York Times și New York precum şi o nominalizare pentru premiul Emerging Chef al Fundației James Beard. În weekend, Freeman s-a dus la Washington, DC, unde a locuit zece ani, pentru a-și vedea niște prieteni vechi și a mânca mâncare etiopienă.

Vineri, 25 martie
Mă îndreptam spre DC, unde am locuit zece ani, pentru aniversarea a 30 de ani a prietenului meu, așa că la micul dejun am luat un sandviș cu delicatese de la Orchard Grocer din Lower East Side: The Miles, un „slănină, ou și brânză” vegan. sandviș pe un croissant. Am avut asta cu sucul de mandarine al lui Natalie, ceaiul de echinaceea și fructele de pădure.

Sandvișul ăla este înnebunitor de uimitor. Fac tot posibilul să merg acolo uneori, dar merită de fiecare dată. Cred că principalul lucru care mă atrage este că au cornuri vegane, ceea ce este cam rar. Nu am întâlnit pe nimeni altcineva cu un croissant vegan mai bun. Procesul de a face unul este foarte greu, așa că dacă văd unul, merg pe el.

Merg mereu la Maketto de îndată ce ajung în DC, pentru că e pe stradă de gară. Este doar una dintre alimentele mele preferate. Am primit chifle bao cu praz și ciuperci, rulouri de primăvară și găluște cu gyoza de legume. Eu mănânc mereu acele trei lucruri. Au alte câteva feluri de mâncare pe care le voi primi, niște tăiței mai mari, dar nu am vrut un antreu uriaș. Vreau să încerc totul din meniu; Sunt genul acela de persoană. Doar că este mai ușor.

Când vine vorba de găluște, îmi place mai ales gyoza pentru că nu sunt prea înnebunit după mâncarea super prăjită. Îmi place gyoza pentru că sunt parțial prăjite, parțial aburite puțin.

După prânz, am ajuns acasă la cel mai bun prieten al meu. Ne-am cunoscut acum 11 ani, am fost la licență la Howard și de atunci am fost lipiți de șold. Ea este somaleză și etiopiană și, de obicei, am multă mâncare somaleză și etiopiană când sunt în DC, fie că este gătit acasă, gătește mama ei sau gătește acasă a bunicii. Sau vom ieși să luăm mâncare etiopienă.

Când am ajuns la ea acasă în acea seară, ea gătise niște orez somalez, care are ceapă și stafide prăjite, iar bunica ei făcuse un sos de ardei. Am băut un pahar de vin cu asta. De obicei, când merg acolo, fie există mâncare în frigider, fie mama ei gătește acolo. De data aceasta, ea a lăsat niște lucruri. E atât de frumos.

Sâmbătă, 26 martie
Am mulți prieteni care au restaurante în DC, așa că mi-am luat ceva timp să îi vizitez și să le verific locurile. Unul dintre ei este bucătarul executiv de la Gathering Spot, un club privat al membrilor, așa că a trebuit să merg să-l verific. S-a deschis vara trecută și a fost a doua sau a treia oară când sunt acolo.

Meniul este grozav, dar când merg, pentru că nu au atâtea opțiuni vegane, el întotdeauna îmi face lucruri din meniu sau lucruri pe care le încearcă. Am avut niște varză de Bruxelles cu miere de mere, mere murate, măcriș și coriandru; salata Caesar cu cartofi sarati cu ciuperci, avocado si muraturi; și biscuiți cu cimbru.

Aceasta a fost noaptea în care prietenul meu a împlinit 30 de ani. Am ajuns să-mi văd o mulțime de prieteni pe care nu-i văzusem, unii dintre ei de peste un an. A fost grozav să-i văd pe toți, să fiu capabil să ajung din urmă și să petreci timp. Asta înseamnă prietenii de zece ani. A fost distractiv să-i văd pe toți într-un singur spațiu.

După aceea, am luat o felie de pizza vegană la Duccini’s din Adams Morgan înainte să leșin. Asta face treaba. Adică, a fost cina, dar a fost acea atingere finală înainte să mă întorc acasă.

Duminică, 27 martie
Eram foarte mahmureală. M-am trezit și am luat un smoothie cu mere, mango, banane, ananas, spanac și apă de cocos. M-am relaxat o clipă cu un bol cu ​​fructe, practic curățând și luând-o încet după o noapte lungă de petrecere.

Încerc să încep ziua cu fructe, pentru că cred că așa am învățat să mănânc de-a lungul anilor, mai ales în ultimii șapte-opt ani. Iubesc socorul. Este puțin mai greu de găsit în New York, așa că de obicei fac un amestec de fructe de pădure, sau ananas. Fructele sunt mult mai bune în alte locuri. De asemenea, este mai ieftin – sau gratuit. Fructele sunt doar prea scumpe în New York. E cam ridicol. În locuri precum Mexic, au portocale acre, diferite tipuri de portocale, așa că nici măcar nu au gust de ceea ce credem că sunt portocalele aici.

La prânz, am primit sushi și supă miso.

Înapoi acasă la cea mai bună prietenă a mea, ea a făcut orez și mazăre din Jamaica — dintr-un motiv oarecare! A fost destul de întâmplător; a spus că a văzut un videoclip pentru el pe TikTok și că a vrut părerea mea despre el. Mi-a plăcut și am mâncat tot. Pur și simplu am stat la casă, luându-ne mai ușor.

luni, 28 martie
Micul dejun a fost un suc verde și ananas.

La prânz, am făcut sos vegan Alfredo. Găteam la prietena mea acasă după ce avea ea: lapte de migdale, asta era baza. Apoi am luat niște unt vegan și acest parmezan vegan. Am adaugat niste ceapa, usturoi, rosii. Niște mazăre, niște ciuperci. Doar că am continuat să crească peste acea aromă, deoarece laptele de migdale nu este ideal, dar aveam nevoie de bază. Am adaugat putina faina ca sa fie mai gros, aproape ca un roux, apoi taiteii si patrunjelul.

Pentru cină, am luat mâncare etiopienă cu un alt prieten la Zenebech. M-am dus cu un alt prieten pe care nu reuşisem să-l văd încă; era o întâlnire la cină pentru a ajunge din urmă. Amândoi iubim mâncarea etiopienă.

Doamne, a fost atât de bine. Încă mai visez la asta.

Mi-e atât de dor de mâncarea etiopiană de la DC. Așa cum New York are bodegi, DC are restaurante etiopiene. Cred că pentru că este o comunitate mai mare, există mult mai multă varietate. Are un gust diferit de ceea ce am aici, așa că este o poftă pentru mine. De fiecare dată când merg în DC, încerc să intru ceva.

Sunt fidel restaurantului meu etiopian preferat, dar au fost închise, așa că am ajuns să aterizam pe Zenebech. Am primit platoul de legume cu ater (un fel de mazăre despicată), mesir (linte cu condimente), tikel gomen (varză, morcovi și cartofi) și gomen (verză de gule). Orice cu linte, sunt entuziasmat.

Am început să mănânc mâncare etiopienă cu cel mai bun prieten din facultate; mama ei ne-ar găti. Ne făcea spaghete cu curcan, ceea ce era foarte bun, dar ciudat pentru mine. Nu m-am aventurat cel puțin în partea vegană decât acum șase sau șapte ani. Am aflat că aveau aceste platouri cu legume. Am devenit puțin dependent; L-aș mânca în fiecare săptămână. Aceste platouri de legume sunt pur și simplu super-bune, super-ieftine, super-sațioase, iar aroma este tocmai ieșită din lumea asta. Nu am avut niciodată mâncare africană în creștere. Simt că mâncarea etiopienă a fost prima mea prezentare și m-am îndrăgostit instantaneu.

Marți, 29 martie
Am luat un smoothie în DC și apoi m-am întors la New York. Când m-am întors, era încă dimineață, așa că m-am dus la Plantbaked și am luat un croissant vegan și un chai latte cu lapte de ovăz. Iubesc ceaiul, dar nu beau cafea. L-am încercat când aveam o slujbă de birou și nu a durat mult.

La prânz, am luat ramen vegan de la Warude. Asta e vizavi de casa mea. Mă simt mereu grozav după ce le-am mâncat mâncarea. De obicei le iau ramen sau gyoza – sunt într-adevăr bun.

Am fost invitat la o cină pe care Lo Bosworth îl organiza. Era castraveți cu mentă și ceviche cu inimă de palmier; Am primit o versiune vegană a orecchiette de primăvară cu sparanghel, morle și sos Marsala.

Nu am gătit atât de mult săptămâna trecută, în principal pentru că nu eram acasă. Dar încerc să gătesc când sunt acasă la prietenul meu și sunt în afara orașului și am o secundă. Nu sunt la restaurant atât de mult pe cât crezi, doar una sau două zile pe săptămână, așa că pot găti mai mult acasă – spre deosebire de când eram la restaurant cinci zile pe săptămână.